Що повинен знати та вміти майбутній першокласник?

 

Що повинен знати та вміти майбутній першокласник?

За гонитвою в підготовці дитини до школи часто забувають про те, що не заміниш знаннями, – про психологічну готовність до навчання в школі. Якщо говорити образно, то знання – це як туфлі. Батьки намагаються, щоб вони були якісними, з хорошого матеріалу. А психологічна готовність у цьому випадку – це розмір ноги. Навіть якщо туфлі бездоганні, неможливо відчувати себе в них добре, якщо вони тобі завеликі...
Психологічна готовність до школи – це зрілість психіки.
Підсумком розвитку дитини в дошкільному дитинстві є передумови того, щоб дитина могла пристосуватися до умов школи, приступити до систематичного навчання.
Звичайно, важливо, щоб дитина пішла до школи фізично підготовленою, проте це далеко не єдина умова. Одним з найнеобхідніших моментів є психологічна готовність. Її зміст включає в себе певну систему вимог, які будуть висунуті дитині під час навчання, і важливо, щоб вона була здатна з ними впоратися.
Найважливішим наслідком психічного розвитку дитини дошкільного віку є формування психологічної готовності до шкільного навчання. По суті, її становлення свідчить про завершення періоду дошкільного дитинства.
Психологи поділяють готовність до школи на три види: особистісна готовність. вольова готовність і інтелектуальна готовність.
Пропонуємо ознайомитися з важливими кроками допомоги дитині у підготовці до школи.
Розвиток емоційно-вольової сфери:
-допомога і похвала дорослих;
- толерантне ставлення до спроб, помилок і невдач дитини ;
- завдання, які дитині під силу виконати
- позитивний особистий приклад дорослих.
Інтелектуальної сфери
- ігри, вправи й завдання, що спрямовані розвивати пізнавальні процеси: увагу, уяву, сприймання, пам’ять, мислення, мовлення; -постійне спілкування з дитиною;
- читання віршів, казок, оповідань;
- екскурсії і подорожі;
- спостереження за об'єктами і явищами навколишнього світу.
Мотиваційної сфери
- позитивне ставлення дорослих до навчання як до важливої змістовної діяльності;
- бесіди про школу і про нову роль школяра;
- екскурсії у школу дні відчинених дверей;
- особистий досвід і приклад батьків;
- відсутність погроз і залякувань
Соціальної сфери
- спілкування з дорослими та однолітками;
- ознайомлення із нормами і правилами поведінки у різних обставинах;
- приклад спілкування батьків з різними людьми: близькими, друзями, іншими дорослими й дітьми
Психологічна готовність до школи не має нічого спільного з тим, чи вміє дитина читати (і як швидко), а також рахувати (і до скількох). Хоча саме ці вміння і навички перевіряють педагоги при записі в школу майбутнього першокласника.
Під психологічною готовністю до шкільного навчання розуміють необхідний і достатній рівень психічного розвитку дитини для засвоєння шкільної програми в умовах навчання в колективі однолітків. Необхідний і достатній рівень актуального розвитку має бути таким, щоб програма навчання потрапляла в "зону найближчого розвитку" дитини. Зона найближчого розвитку визначається тим, чого дитина може досягти в співпраці з дорослим, тоді як без допомоги дорослого вона цього виконати поки ще не може.
Психологічна готовність до школи – це комплексний показник, що дозволяє прогнозувати успішність чи неуспішність навчання першокласника. ✏️

Немає коментарів:

Дописати коментар